Informatie MiLa


De MiLa wedstrijdgroep richt zich op wedstrijdatleten, die zowel baan- als wegwedstrijden lopen. Om mee te kunnen trainen met de wedstrijdgroep wordt een bepaald prestatieniveau verwacht. In de tabel onderaan deze bladzijde staan de normen voor deelname. Kun je (nog) niet aan deze criteria voldoen, dan kun je aansluiten bij een van de recreanten groepen van AV Phoenix.

De trainingen aan de MiLa wedstrijdgroep worden verzorgd door Joost Borm en Henny Meijvis. Zij verzorgen groepstrainingen op verschillende trainingsdagen (zie het overzicht van trainingstijden). De atleten trainen op de schema's van Joost of Henny. Afhankelijk van het niveau van de atleet zal de begeleiding meer of minder individueel zijn. Als atleet mag je zelf een keuze maken uit een van deze trainers, zoals ook de trainers mogen aangeven of ze jou willen begeleiden (op basis van een kennismakingsgesprek). Ook ben je volledig vrij na verloop van tijd over te stappen naar een andere trainer.
De betere atleten van de wedstrijdgroep kunnen door de trainers gevraagd worden voor de selectie en het topsportplan. Voor de selectie en het topsportplan gelden zwaardere prestatienormen dan voor de wedstrijdgroep.

Normen voor deelname
Om mee te kunnen trainen met de wedstrijdgroepen, moeten de volgende prestatiegrenzen zijn behaald, of binnen afzienbare tijd in de ogen van een van de genoemde trainers haalbaar zijn. Doorgaans is minimaal 4x per week trainen volgens een schema noodzakelijk om deze prestaties te kunnen behalen.

 afstand

man 

vrouw 

 800 m.

2:20 

2:40 

 1000 m.

3:02 

3:27 

 1500 m.

4:50 

5:30 

 3000 m.

10:45 

11:50 

 5000 m.

19:00 

20:30 

 10.000 m. / 10 km.

40:00 

43:00 

 15 km.

1:02:00 

1:06:30 

 10 EM

1:07:00 

1:31:00 

 ½ marathon

1:30:00 

1:36:30 

 marathon

3:05:00 

3:20:00