Trainingstijden

 

Recreanten groepen
Dag           Soort groep Soort training Locatie en tijdstip
Maandag

Studentengroep

Fredo Schotanus

Looptraining speciaal voor studenten. Er is keuze uit een programma gericht op de kortere loopnummers en de langere loopnummers. Daarnaast is er aandacht voor loopscholing en een technisch goede loophouding.

Maarschalkerweerd

19.30-21.00

 

basisgroep en midden-/snelle groep

Marjon Boers, Mariska van Sprundel en Barend Janbroers

In deze groep is plaats voor iedereen. Deze groep gaat voor niemand te snel; iedere loper - hoe onervaren ook - kan mee met deze groep. Het is de taak van de trainers van deze groep om ervoor te zorgen dat de training voor niemand te zwaar is. Je hoeft je dus niet bezwaard te voelen als je nog weinig loopervaring hebt of nog niet zo snel loopt; in deze groep is plaats voor iedereen. Deze groep is ook erg geschikt voor de lopers die vanuit Start2Run instromen bij de recreanten

Overvecht
19:30 - 21:00

 

 

 

Overvecht
19:30 - 21:00

 

zaaltraining
Winklerlaan: Diederik de Klerk
Marco Antonietti
Paul van Schaik

Core Stability training en krachttraining, voor een beter uithoudingsvermogen. Van 1 november tot 1 april Dus alleen in het winterseizoen!

Eykmanlaan 1200, 20.00-21.30 uur. Let op: zorg dat je iets eerder aanwezig bent. De deur gaat om 20.00 uur op slot.

Dinsdag Vrouwengroep
Claudette Corinde
Training speciaal voor vrouwen door vrouwen. Op een laagdrempige manier wordt gewerkt aan uithoudingsvermogen, kracht en lenigheid. Vrouwen van alle nationaliteiten zijn welkom om mee te doen. Als je vrouw bent en bewegen leuk vindt, kom dan op dinsdagavond naar de atletiekbaan Overvecht!
Overvecht
19.00 - 20.00  
 

 

 

Woensdag

basisgroep
Jannet Vermeulen

Ronald Ouwerkerk

In deze groep is plaats voor iedereen. Deze groep gaat voor niemand te snel; iedere loper - hoe onervaren ook - kan mee met deze groep. Het is de taak van de trainer van deze groep om ervoor te zorgen dat de training voor niemand te zwaar is. Je hoeft je dus niet bezwaard te voelen als je nog weinig loopervaring hebt of nog niet zo snel loopt; in deze groep is plaats voor iedereen. Deze groep is ook erg geschikt voor de lopers die vanuit Start2Run instromen bij de recreanten

Maarschalkerweerd
19:30 - 21:00

 

Voor recreanten die prestaties willen verbeteren

Karin Muzerie Barend Janbroers

Anouk Vos

Geschikt voor elk niveau! Heb je al wat loopervaring en vind je het leuk om jezelf te verbeteren? In deze groep krijg je de handvatten om meer uit jezelf én je tijd te halen. Optimale begeleiding voor jouw doelen en afstanden. Of je nu voor een 5 km gaat of voor een hele marathon. De trainers zorgen ervoor dat je op de juiste intensiteit traint. Zo wordt er gekeken naar jouw actuele prestaties, en op basis daarvan kun je op de juiste tempo’s trainen. Op de woensdagtraining krijg je een gezellige groep bikkels, een gevarieerde training met tevens veel aandacht voor kracht, core stability en looptechniek. Wij streven ernaar om naar een aantal evenementen toe te trainen, ondersteund met verschillende schema’s. En als je als atleet naar een ander evenement toe wil trainen, helpen de trainers je aan een gepast schema zodat je altijd goed voorbereid aan de start verschijnt. Train gerust een keertje mee!

Maarschalkerweerd
19:30 - 21:00

 

snelle groep
Diederik de Klerk, Marjon Boers en Mariska van Sprundel

Deze groep bestaat uit lopers die behoorlijk goede tijden lopen in wegwedstrijden, maar die geen tijd of zin hebben om volgens schema's te gaan trainen. Zij vinden het voldoende om met de reguliere recreantentrainingen mee te doen (1 tot 3 keer per week) en lopen af en toe voor zichzelf een langere duurloop. Ook voor deze groep is de training zeer afwisselend met een uitgebreide warming-up en aandacht voor oefeningen en loopscholing. In de "kern" van de training zal de afgelegde afstand wat groter zijn (vanwege de gemiddeld iets hogere snelheid), maar ook hier bestaat de kern vaak uit intervaltraining. Er wordt geregeld getraind in het bos van Amelisweerd en af en toe is er een duurloop. De snellere lopers uit deze groep lopen de 10 km in 40 à 45 minuten. 

Maarschalkerweerd
19:30 - 21:00



intervaltraining voor beginners t/m snelle lopers
Herman Lenferink

Het hele jaar intervaltraining voor alle niveau's volgens de methode Verheul. Bovendien kan er elke 1e woensdag van de maand een wedstrijd worden gelopen (1000m, 3000m, of 5000m). Iedereen krijgt een persoonlijk trainingsschema op maat. Deze training is ook toegankelijk voor wedstrijdatleten. Informatie: 06-46341053.

Park Oog in Al / Lombok
19.30 - 21.00

     

 

Donderdag

Studentengroep

Jesper Vrouwenvelder

In deze groep wordt aandacht geschonken alle onderdelen van de atletiek. De trainingen bestaan in het eerste deel uit een stukje core stability, kracht en loopscholing. Daarna wordt iedere week één onderdeel uitgelicht. Zo zullen de werpnummers (kogel, discus en speer), de springnummers (hoog, hinkstap en ver) en looponderdelen (horden, sprint, middenlang) om beurten aan bod komen. Daarnaast is er altijd de mogelijkheid om een loopschema te doen. De trainingen worden gegeven op de atletiekbaan van Maarschalkerweerd en zijn daarom aantrekkelijk voor studenten. Maar ook andere geïnteresseerden zijn van harte welkom om mee te doen!

Maarschalkerweerd

19:00 - 20:30

Zaterdag Bostraining
Marco Antonietti
Ruud Kamp
Paul van Schaik. Diederik de Klerk
bostraining (09:15 - 10:45 - vertrek vanaf de Museumlaan om 09:00), na afloop drinken we samen zelf meegenomen koffie aan de picknicktafel bij de parkeerplaats in het Panbos Panbos  
9:15 - 10.45