Phoenix zoekt met spoed voorzitter (VACATURE VERVULD)
Begin dit jaar heeft Wim Nieuwenhuijse gemeld met het voorzitterschap te stoppen. Ook op de Algemene Ledenvergadering is dat aan de orde geweest. Door Wim zelf, maar ook door de overige bestuursleden, is gezocht naar een opvolger/ster. Dat heeft nog geen resultaat opgeleverd. Wim is nu niet langer meer in staat het voorzitterschap voort te zetten.
Helaas! Deze vacature is al vervuld. Bekijk onze andere vacatures.
De overige bestuursleden achten zichzelf geen kandidaat voor deze functie. Dat betekent dat Phoenix op zeer korte termijn mogelijk geen voorzitter meer heeft. Dat moeten we als vereniging zeker voorkomen! Vandaar dat we (nogmaals) een beroep op de leden doen om zich als kandidaat voorzitter te melden.
Als voorzitter van een (overwegend) jong en dynamisch bestuur (hint: en nu geheel uit mannen bestaand) help je mee om voor al je mede-atleten een fijne, veilige maar ook uitdagende sportieve omgeving te bouwen. Die toekomstvast is. Met als basis een enthousiaste vrijwilligersgroep. Bestuurstaken zijn goed verdeeld over het zeskoppig bestuur. Het bestuur wordt ondersteund door een verenigings-manager en een combinatiefunctionaris jeugd.
Profiel/taakelementen:
- kennis van/interesse in het functioneren van de onderdelen van de vereniging: jeugd, wedstrijdatleten, recreanten, vrijwilligers; focus op het verbonden houden van die onderdelen;
- het gezaghebbend vertegenwoordigen van Phoenix in het overleg met Hellas en U-Track over mogelijke verdere uitbouw van de samenwerking. (Afspraak tussen de verenigingen is om de besluitvorming over de gewenste richting op kortere termijn te gaan voorbereiden. De leden van de drie verenigingen zullen over die richting uiteindelijk beslissen);
- het contact met externe partners: sponsors, gemeente, VSU, Atletiekunie.
Tijdsbeslag
- 1 x keer maand bestuursvergadering (2 uur);
- 1 x per maand overleg met U-Track en Hellas;
- Periodiek overleg met Verenigingsmanager 1 x per 2 maanden;
- Jaarlijks Algemene Ledenvergadering, contact met sponsoren, gemeente, atletiekunie.
De overige leden van het bestuur zijn bereid over de huidige taakverdeling binnen het bestuur te overleggen, gericht op het beperken van het tijdsbeslag voor de voorzitter, zodat voor haar/hem focus op de onderwerpen die genoemd zijn onder profiel/taakelementen mogelijk is.
Dringend verzoek
Word je enthousiast van het meebesturen van een vereniging met een rijke historie? Heb je de ambitie om atletiek in Utrecht op de kaart te blijven zetten en atleten met plezier te laten sporten? Misschien ben jij dan wel degene die Phoenix als voorzitter helpt bij de volgende stap, worp, stoot, sprong in haar/zijn bestaan. Meld je dan als kandidaat-voorzitter bij de secretaris van het bestuur, Marco Jansen via [email protected] of 06-25276251
Wil je eerst meer informatie over de functie, neem dan geheel vrijblijvend contact op met:
- Wim Nieuwenhuijse – huidig voorzitter via 06-16610755
- Marco Jansen – secretaries via [email protected] of 06-25276251
- Arnoud van ’t Hof – penningmeester
- Peter Bosman – vertegenwoordiger Recreanten
- Leon van de Poel – vertegenwoordiger Jeugd
- Leon Grauwmans – vertegenwoordiger Wedstrijdatleten
Leden die niet zelf kandidaat willen zijn, maar wel een geschikte kandidaat willen melden, kunnen die naam/namen doorgeven aan Marco.
Vervolg
De situatie is acuut. Het bestuur hoopt dan ook zo snel mogelijk aan de leden een voorstel te kunnen doen voor benoeming van een nieuwe voorzitter. Daarvoor zal een aparte algemene ledenvergadering worden uitgeschreven.
Er is nog een verzoek.
Phoenix zoekt communicatieadvies
Aandacht voor de communicatie met/tussen onze leden en naar “de buitenwereld” (lees m.n. ook mogelijk toekomstige leden) is in het bestuur afgelopen periode onderbelicht gebleven. Het bestuur ziet het belang van die communicatie. Wij zoeken daarom een persoon die met de focus op communicatie het bestuur wil versterken/ het bestuur wil adviseren.
Acties waar we jouw hulp bij nodig hebben zijn het uitdenken van een communicatiestrategie en een communicatieplan, (rol sociale media, website, nieuwsbrieven, website, (digitale) Phoentje etc.) en het tot uitvoeren laten brengen ervan. Op dit moment zijn er vrijwilligers actief als het gaat om communicatie. Dat moet vooral zo blijven. Een plan met hen ontwikkelen om meer samenhang en continuïteit in communicatie te brengen moet een stimulans voor de vrijwilligers zijn.
Tijdbeslag is naar verwachting 1 á 2 uur per week, verder maandelijks 1 avond voor een bestuursvergadering, en maandelijks gemiddeld nog 1 ‘project’-avond.
Aanmelding/meer informatie:
Sta jij gelijk te springen bij het lezen van deze vacature, of heb je behoefte aan meer informatie? Neem dan contact op met;
Marco Jansen via [email protected] of 06-25276251.