Toegang tot Ledenportaal (persoonlijk account) van AV Phoenix in AllUnited
Als lid van Phoenix heb je een mail gekregen over de opzet van de nieuwe mogelijkheden om op individuele basis te komen trainen op de atletiekbaan (Overvecht of Maarschalkerweerd). Naast de gebruikelijk trainingsuren in de avond komen er ook een aantal mogelijkheden overdag.
Om de bezetting (en ook de aankomst en vertrek) te spreiden maken we gebruik van zogenaamde flexblokken: blokken van een bepaalde tijdsduur, met verschuivende begin- en eindtijd. Hierop kunnen per blok een maximaal aantal leden inschrijven, om te spreiden, en ook het maximale aantal atleten op de baan te kunnen bewaken, we willen ook niet dat het te druk wordt.
We hebben deze aanpak al een keer eerder toegepast, dus voor een aantal leden is dit geen nieuw verhaal. Maar voor iedereen die dit nog niet eerder heeft gedaan sturen we nogmaals de uitleg toe over hoe je moet inloggen in AllUnited, het ledenregistratiesysteem. Mocht je je al eerder een keer hebben aangemeld in AllUnited hoef je dat dus niet opnieuw te doen, de uitleg is alleen bedoeld voor leden die dit nog niet eerder hadden gedaan, of de mail niet meer kunnen vinden.
Aanmelden voor Flexblokken
Na het inloggen in de AllUnited omgeving zie je aan de linkerkant van het scherm een aantal menu-opties. Naast bijvoorbeeld wijzigen van NAW-gegevens kun je ook aanmelden voor flexblokken. Kies een optie, en de rest spreekt vanzelf. Er is een indeling per weekdag gemaakt, zo hoef je niet te zoeken. Het is de bedoeling om in het weekend steeds nieuwe flexblokken aan te maken voor de week erna. Dit is om te voorkomen dat de keuzelijst te lang wordt. Mocht je na inschrijving toch niet kunnen, vergeet dan niet af te melden, anders hou je een plek bezet!
De flexblokken (overdag en s’ avonds) staan open voor alle seniorleden van Phoenix. Dit betekent dat je andere leden uit andere trainingsgroepen kunt tegenkomen, maar ook dat je zelf ook voor een andere dag kunt kiezen i.p.v. je ’traditionele’ trainingsdag/avond.
Inloggen in AllUnited
Als lid van Atletiekvereniging Phoenix heb je toegang tot het persoonlijke account dat specifiek voor jou is gecreëerd. Het persoonlijk account is onderdeel van AllUnited, het systeem waar wij de leden- en financiële adminstratie van Phoenix in doen.
Persoonlijk account binnen AllUnited
Voor elk lid is er een persoonlijke pagina in het Ledenportaal. Inloggen doe je via de volgende link: https://pr01.allunited.nl/index.php?section=AVPHOENIX
Daarbij is het mogelijk om jouw persoonlijke gegevens, die bij ons bekend zijn, te bekijken via het persoonlijke account en indien nodig aan te passen. Ook kun je je privacy-gegevens veranderen. En kun je jezelf ook via dit ledenportaal aanmelden voor een training of flexblok.
Hoe werkt dit?
Stap 1: Ga naar: https://pr01.allunited.nl/index.php?section=AVPHOENIX
Daar zie je een blok ‘Inloggegevens’. Vul bij het veld ‘Gebruikersnaam’ jouw bij onze vereniging bekende e-mailadres in. <Let op: lees hieronder bij ‘Help’ wat je moet doen als er meerdere leden binnen een gezin lid zijn!>. Daaronder kun je je wachtwoord invullen.
Stap 2: Vul bij het veld ‘Wachtwoord’ jouw wachtwoord in en als je die kwijt was, het toegestuurde wachtwoord (gaat het snelst via kopiëren/plakken) en klik op de button ‘Inloggen’. <Let op: lees hieronder bij ‘Help’ wat je moet doen je voor eerste keer inlogt en dus nog geen wachtwoord hebt, of wanneer je je wachtwoord kwijt bent>
Stap 3: ga naar de stap hieronder: Eigen account bekijken, gegevens aanpassen of inschrijven training.
Eigen account bekijken, gegevens aanpassen of inschrijven training
Het moment dat je daadwerkelijk inlogt kom je in het persoonlijke account terecht en kun je je diverse persoonlijke gegevens die bekend zijn bij Atletiekvereniging Phoenix bekijken. Indien van toepassing bij jouw functie of rol binnen de vereniging kun je ook bepaalde (leden)overzichten opvragen. Klopt er iets niet bij de NAW-gegevens? Klik dan op de menuknop ‘Wijzig gegevens’. Hier kun je dan zelf dit soort zaken aanpassen.
Help, ik heb nog geen wachtwoord of ben mijn wachtwoord kwijt
Heb je nog geen wachtwoord (bij een eerste keer inloggen) , of ben je die kwijt, klik op de link ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’. Op het betreffende e-mailadres dat bij de vereniging bekend is ontvang je vervolgens een mail met daarin een wachtwoord.
Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd heb, kom je eerst in een nieuw scherm waarin je het gestuurde wachtwoord in een eigen wachtwoord moet veranderen. Dus vul bij ‘Huidige wachtwoord’ het toegestuurde wachtwoord in. En vul bij de twee velden daaronder jouw nieuwe eigen wachtwoord in. Deze moet uit minimaal 6 tekens bestaan, waarvan minimaal 2 cijfers. Klik daarna op de button ‘Bewaren’.
Gedaan? Gefeliciteerd! Jouw account is nu (weer)actief.
Help, ik ben met meerdere personen lid
Let op: Je bent met meerdere personen lid en gebruikt hetzelfde e-mailadres?
In dit geval is het beter om in eerste instantie niet met het e-mailadres in te loggen. Gebruik de eerste keer jouw relatienummer (staat in de mail die verstuurd is door de ledenadministratie bij je aanmelding, of staat ook op de contributie-factuur ). Het proces werkt verder hetzelfde als hierboven, alleen gebruik je het relatienummer (bijvoorbeeld 11000001) in het veld ‘Gebruikersnaam’ in plaats van het e-mailadres.
Als je het relatienummer gebruikt hebt om je (kind) te registreren dan hoort het nieuwe wachtwoord bij dat account. Om toegang te krijgen voor een volgend lid uit je gezin die je met hetzelfde e-mailadres hebt geregistreerd moet je bovenstaand proces nogmaals doorlopen. Het wachtwoord dat je uiteindelijk voor het volgende lid instelt moet anders zijn dan het wachtwoord voor het ‘eerste’ lid, omdat het wachtwoord bepaalt voor welke lid je inlogt, want voor beide leden log je in met hetzelfde e-mailadres.
Help, ik weet mijn relatienummer niet
Jouw relatienummer (een negencijferig nummer, bijvoorbeeld 11000001) staat in de mail die verstuurd is door de ledenadministratie bij jouw aanmelding. Verder staat het relatienummer ook op de contributie-factuur die je per kwartaal per mail krijgt toegestuurd.
Vragen?
Als er vragen zijn, schroom dan niet om deze vraag te stellen aan: [email protected]. Ook als het niet lukt om een wijziging door te geven.